Toen ik van mijn zuur verdiende centjes eindelijk een auto kon kopen die ik écht gaaf vond –een Mini Club-, wilde ik eigenlijk dat de dealer elke dag belde met de vraag: “Hij rijdt lekker, hè.” Dat gebeurde niet. Het bleef stil. En hoewel helemaal enthousiast over de aankoop, verbaasde het me wel.
Opgeleverd, en dan?
Wij maken met ons bedrijf badkamers. Heel mooie, goede badkamers. Dat vinden we, en daar staan we voor. Een werkwijze met gesprekken, huisbezoeken, handgemaakte sfeertekeningen, installatie met een lach, en nazorg waar je van gaat shinen. Dat gemis van het belletje van de autodealer, heeft me aan het denken gezet. Sindsdien bel ik mijn klanten steevast: “douchet lekker hè?” Contactmomentje, maar ook service en gewoon belangstelling. Kunnen we nog iets voor je betekenen? Hebben we ons werk écht goed gedaan?
Verder gaan dan een ander
Vitamine Aandacht loont. En daarin gaan we nog verder. Elke Aquarius-badkamer, en dat zijn er tientallen per jaar erbij, krijgt élk jaar een handgeschreven verjaardagskaart van ons met een jaarlijks ander model design-badkamereendje. Inmiddels een collectorsitem voor de vaste klandizie –zes op een rij-, maar bovenal een contactmoment om tevredenheid te polsen, onderhoud of vervanging te verzorgen, en de gevraagde mond-tot-mond in de regio te bevorderen. Een post op Facebook, iets waar je met je vrienden over praat. Een actieve nazorg, hoe klein ook, kweekt een goodwill van jewelste.
Vier je oplevering
Dit roept bij mij de vraag op: hoe vaak en hoe intens vieren jullie je werk? Of je nu ketels plaatst, dakgoten repareert, of duurzame totaalconcepten? Is je oplevering een feestje, waar je elk jaar met plezier op terug kunt kijken? En een verjaardag die het vieren waard is? Is die verjaardag reden om nog eens contact op te nemen, of laat je het aan je voorbij gaan? Ouderdom komt altijd met kleine gebreken; die kun je vóór zijn. De klacht van volgend jaar, kan vandaag een servicepuntje zijn. Uiteindelijk is de verrassing van de aandacht een middel waar niet tegenaan te adverteren is. En je haalt er ook een partijtje voldoening uit.
In Installatie en Sanitair #3 van 2017 een grote reportage over Aquarius Sanitair in Sleeuwijk, en de wijze waarop dit bedrijf klanten en de markt benadert. Gratis proefnummer of een voordelig proefabonnement? Klik hier.
Fotografie: Roel Dijkstra Fotografie / Fred Libochant
Martine en haar team is de eerste winnaar van de AXOR Crazy Design Award voor gedurft en onconventioneel drsign! Een parel voor de branche!
Niet bang voor anderen en zoals een verzekeraar zegt…..ze maakt gwoon goede en originele badkamers!