Ga naar hoofdinhoud

Hoe gaat installateur om met corona?

Premium artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een  Premium  artikel
 Premium  artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Installatie.

Premium abonnement

Voor slechts 6,95 per maand (excl. btw) sluit je al een  Premium abonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding 

10 reacties op “Hoe gaat installateur om met corona?

  • Maarten

    Even zeggende dat dit alles wordt overtrokken door de schreeuwende media en paniek voetballerij! er gaan meer mensen dood aan andere ziektes!

    1. Twan

      Denk even aan al het zorgpersoneel

  • Vos

    Het wordt beslist niet overtrokken! Door zo een houding aan te nemen en het niet serieus te nemen gaat de verspreiding razend snel. Hier bij ons in Brabant zijn we gestopt met het onderhoud en rijden alleen voor een storing uit. Uiteraard alleen bij onze abonnees.
    En over paniek voetballerij gesproken: Zet het eens tegenover het Co gebeuren

  • MarkS90

    Ergens heeft Maarten wel een punt. Er sterven jaarlijks blijkbaar 25.000 mensen in relatie tot roken. En wat doen we? Een pakje peuken wordt 15 cent duurder en er moeten foto’s van etterende zweren op een pakje komen. Dat houdt de roker niet echt tegen en verder gedogen we dat allemaal maar.

    1. Een verschil roken kies je voor dus ook om eerder dood te gaan. Dit moet je maar ondergaan.

  • claudia

    @Maarten, hadden ze meteen maar paniekvoetbal gedaan. Dan zaten we nu niet met de brokken.
    Als je al besmettelijk bent voordat je symptomen hebt, dan ga je ook echt in een ziekenhuis werken als je net uit een besmet Italiaans gebied komt.

  • Frans Fellinga

    Ik ben 72 en ben per 1 maart verhuist. Er is in ons nieuwe huis wel glasvezel neer gelegd maar niet aangesloten en horen wij dat we na 6 weken pas worden aangesloten.
    KPN heeft ons ter overbrugging een digitenne kastje gestuurd. Op mijn leeftijd geen telefoon, geen internet en TV 1, 2 en 3.
    Nu ben ik bang dat ik totaal geen aansluiting krijg.
    Zelfs buiten geen ontvangst voor mijn mobiel.
    En dan zeggen ze, we helpen de meest vatbare groep.
    Gelul door KPN.
    Als er wat met me gebeurt kan ik niet eens de politie of ambulance bellen.

  • Niels

    Hoelang moeten wij als service monteurs nog voor onnodige zaken de klanten blijven bezoeken? Mensen van in de 80, bij zieken mensen over de vloer die die verzwijgen omdat ze liever hebben dat hun afwasmachine gemaakt wordt, dan de afspraak af te bellen. Mensen die geen rekening houden, laat staan afstand ?
    Nee, klant is koning… ook in deze tijd vis je als werknemer weer keurig achter het net en mag JIJ de kastanjes uit het vuur halen met risico voor eigen gezondheid. Ik heb inmiddels 2 goeie bekende verloren aan Corona, ik hoop dat dat de enige blijven. Maar door dag in dag uit bij mensen over de vloer te komen… ben ik daar heel erg bang voor. Voor mijzelf, en voor anderen !

  • Arnold

    Ongehoord dat onderhoud diensten gewoon doorgaan. Onderhoud ligt nu al 2 weken stil bij ons Ingeval van een storing bij onze abonnees rijden wij wel uit ook als een bv ketel vervangen moet ook maar alleen bij onze abonnees.
    Tot nu toe hebben we in de afgelopen 2 weken 3 storingen gehad waarvan er 2 telefonisch en via whatsapp is opgelost.

    Zelf denk ik dat er verandering moet komen bij sommige bedrijven die onderhoud doen Je ziet ze hele dagen rondrijden voor onderhoud.

    Dit is best hypocriet zij maken Er word een hoop stampei over het Co gebeuren gemaakt, maar daar tegenover kunnen zij wel het Coronavirus verspreiden onder hun klanten. En daar sterven er veel meer aan. Raar toch? Je druk maken dat je klanten gevaar lopen aan Co vergiftiging maar maar deze virus…

  • MarkS90

    Niels, Arnold,

    U hoeft helemaal niet bij klanten op bezoek te gaan! Bij aankomst bij een eventuele klant zult u eerst vragen moeten stellen over de gezondheid van die klant. En als er ook maar enige twijfel is over het aanwezig zijn van zieken kunt (nee, moet) u omkeren en weggaan. En gaat u wel naar binnen verzoek da klant dan om de ketel aan te wijzen en laat hem beneden in de huiskamer. Doe alleen zonder gehijg van die klant in je nek, uw werk.

    Vergeet niet dat je werk mag weigeren als je iets niet veilig vindt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je geen belangrijke vakinformatie mist!

Til je vakmanschap naar een hoger niveau met vakblad Installatie. Van de laatste technische ontwikkelingen, mooie projecten en interviews tot praktische tips voor ondernemen.
Download nu gratis een digitaal inkijkexemplaar.

Laatste nieuws

Zonnestroomboilers: aanbod groeit

ISH belooft installatieprimeurs in spannend ‘umfeld’

Zonnepanelen kabel via condensafvoer ketel

Webinar: nieuwe warmtepomp-smaken

Markt zonnepanelen gehalveerd; herstel in zicht

Beugelen rookgas: aanvullende eisen onderconstructie