Twee maanden na de oprichting is inkoopcollectief TICNED gegroeid tot dertig installateurs.
TICNED profileert zich nadrukkelijk als een organisatie waarbij het belang van de installateur voorop staat: het behalen van winst voor de installateurs in plaats van winst voor de eigen organisatie. “Zoals andere collectieven nastreven”, zo meldt het bedrijf.
De organisatie heeft een lage kostenstructuur, waardoor er meer bonussen kunnen worden uitgekeerd. “We zien dat veel installatiebedrijven deze transparante opzet van de organisatie kunnen waarderen.” aldus Norbert Leerkes, directeur van TICNED.
Naast Norbert Leerkes, is de organisatie onlangs uitgebreid met de komst van Mirella van der Schaaf. Zij zal als inkoop- en marketingmanager aan de slag gaan.
Onvrede
In november vertrokken 26 ontevreden installateurs bij inkooporganisatie ComforTrend en richtten TICNED op.
Uiteindelijk wil TICNED doorgroeien naar tachtig tot negentig installatiebedrijven. Zij betalen maandelijks een fee van 250 euro. “Met dit aantal deelnemers kunnen we twee of drie mensen in dienst hebben en tegelijk de maximale bonus voor installateurs bedingen”, aldus Leerkes.
Transparantie
“Bij TICNED kunnen installateurs aandeelhouder worden. Dat garandeert dat de financiën transparant zijn. Daarnaast rapporteren we altijd netjes aan de Raad van Commissarissen, een afvaardiging van aangesloten installateurs.”