Het servicen en onderhouden van cv-toestellen wordt steeds meer het werk van hiervoor gespecialiseerde bedrijven. Dat zegt Piet Jansen, eigenaar van P.Jansen Installatietechniek uit Bergen op Zoom in het webinar Slim Servicen van donderdag 4 oktober. In dit webinar praten hij, en specialisten van toestelfabrikant Remeha en groothandel Rensa over de toekomst van service en onderhoud aan cv-toestellen.
Prestatie leidend
P.Jansen Installatietechniek heeft 20.000 toestellen in onderhoud, waarvan het merendeel bij woningcorporaties in West-Brabant. “Voorheen was service en onderhoud voor elke installateur een vaste basis voor zijn werkzaamheden”, stelt Jansen. Professionele opdrachtgevers, zoals woningcorporaties, sluiten steeds vaker prestatiecontracten af, met KPI’s die installatiebedrijven voor uitdagingen stellen. Ook de particuliere markt biedt steeds meer mogelijkheden voor beheer op afstand en voorspellend onderhoud, maar daar komt wel weer andersoortige techniek en organisatie bij kijken.
“De trend van meer efficiency en maatwerk vereist wel een focus en een strategie”, vertelt Jansen in het webinar. “Wie gaat sturen op vraaggestuurd onderhoud op basis van kwaliteitseisen, kan veel effectiever en dus ook goedkoper werken.” Deze werkwijze betekent bijvoorbeeld dat onderhoud niet meer periodiek plaats hoeft te vinden, maar op basis van vastgestelde eisen zoals draaiuren of starts en stops.
Hulp bij strategie voor uw bedrijf
In het webinar Slim Servicen een kijkje in de strategie en werkwijze van deze onderhoudsspecialist. Verder presenteren Remeha en Rensa de laatste stand van zaken rondom beheer op afstand, voorspellend onderhoud en slimme instrumenten om grip te houden op de eigen voorraad en bestellingen van serviceonderdelen. Het webinar is gratis na aanmelding via deze link.