Door softwarematige en technische problemen aan de binnen opgestelde lucht/water-warmtepomp Vincent is verwarmingsfabrikant Itho Daalderop tijdelijk gestopt met leveren. Klanten met storingen moeten het tijdelijk zien te rooien met enkel de cv-ketel (hybride) of met het elektrisch element in de warmtepomp.
Dit artikel is gratis voor abonnees. Abonneren kan al voor minder dan 7 euro per maand!
krijgen website Daalderop de en problemen. consumenten Itho ‘Leveringspauze inmiddels over Vincent’ uitleg de waar geopend heeft installateurs
gestopt, besloten Henriëtte kwaliteitsafdeling woordvoerder Davids, aan deze “Bij intern dan levering de niet begin zegt maand De acceptabel kwaliteitseisen product storingen het zegt was meer kwamen dat Davids. binnen nadat structureel de werd wij achten”, voldoet.
Problemen moduleren met
ervoor met die langer, kan de niet Vincent De waar het problemen gaat inverter, de ondervindt Ook zorgt maar zegt problemen precies achterhalen goed. Davids. software goed dat al moduleren. spelen ligt, aan konden niet de alles met De technici warmtepomp
zelfs met niet installatieprijs. Vincent koudemiddel binnen was gelanceerd, publiekslieveling volledig kan kW ook op 4,5 een opgestelde 2021 een als warmtepomp buitenlucht unit vakbeurzen, vermogen media de klagen De had ventilatielucht werd van van eind won is draaien. een en van een met op propaan energiebron, hoewel te hij met aandacht De
Zeker geïnstalleerd duizend
er onduidelijk ook hoeveel duidelijk uitspraken nu de geen woningcorporaties. de nu warmtepomp Hier Daalderop cv-ketel. Eerder doen. er Ondertussen zijn. all geval geplaatst. een geïnstalleerd was 1.000 met projecten een Het in hybride is voornamelijk wil ieder geïnstalleerd zijn al bij geweest over gasgestookte opstelling zijn in er electric waar het betreft tot Vincents een in daar opstelling dat is Itho nieuwbouw Vincents toe in
vast handen iets nog “Dit kwam is in die De percentage problemen momenteel Daalderop, is. vallen, jaar waar te aangeven technici alle moeten niet stellen. van oplossing om hand zeker Nadat NIBE, de hoe bezig groot druk juni duren”, een gevonden, de maanden Itho dat nog veldtesten mee in niet in dat in bewijzen. aldus kan het Zweedse de gaat is benadrukt maar van van Davids het zal vorig zijn aan zich Vincents storing Davids. oorzaak
element Elektrisch gebruiken
van Een bewoner cv-ketel in site opstelling. Itho boze dat installateurs wordt moeten komen in geadviseerd op om Hoe algemeen is bedoeld Klanten een een de tijdelijk lezen leveringspauze in all meer de anders het hybride te geval die nemen, van het of warmtepomp te alleen en en maken het om tegenover keer keer elektrisch op te electric bij geval bescherming een een bij is van advies onder terug daar element moet de zien. storingen Daalderop. zich van gebruik
“Wij vinden vervelend dit zijn heel bezig oplossen.” extra voor bewoners”, Consumenten Itho voor deze probleem zegt met regeling netjes en nu willen Daalderop een energiekosten coulant en zullen gaan deze gedupeerden. Davids. naar “We maken bewoners uiteraard dit is
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Installatie.
- Log gratis in als abonnee van Installatie
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Premium abonnement
Voor slechts 6,95 per maand (excl. btw) sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!
Dit lijkt me een juiste beslissing.
Slecht functioneren van zowel de WP als de achterliggende service-organisatie van ID.
Een installateur die ook niet thuis geeft na de installatie maar gewoon, conform het service en garantie contact,
onderhoud dient te verlenen. Niets van dit alles. “Heb er geen verstand van ” was zijn reactie.
Koop maar een electrisch kacheltje was de reactie van ID toen we in de kou zaten tijdens de afgelopen vorst periode.
Daarna geen enkele reactie hoe en wanneer de problemen op te lossen.
Ze laten je letterlijk en figuurlijk in de kou staan.
Error-codes die aangegeven worden (B8, B49 ) kun je resetten / herstarten en dan werkt het voor 1…2…3 uurtjes voordat deze wederom optreden en reset noodzakelijk is; maar soms geeft ’t systeem geen error-code aan maar blijven de leidingen toch koud.
Stekker loshalen en na vijf minuten weer aansluiten werkt vaak niet, maar eens in de 8..10 keer wil het systeem
dan wel weer opstarten.
Kortom juiste beslissing, nu de mensen die in de kou zitten nog even helpen.