De aannemer had ook de ketel maar aangesloten. Toen er geen warm water kwam, mocht een installateur opdraven. Op zich niet gek met de inlaatcombinatie verkeerd om. De gaskraan zat ook verkeerd om, de lucht/rookgas waren verwisseld, er was geen enkele beugel, geen goeie afvoer, geen sifon in de afvoer en geen juiste aanvoer en retourleiding. De ketel is uit bedrijf gehaald en de klant kan terug naar de aannemer om hem aan te spreken.
Heeft u ook een installatiefout? Zend hem hier in.
Hier klopt nog veel meer niet. Diameter kunststof gasleiding, niet ommanteld, geen gaskraan. Geen buigtang gebruiken, overdaad aan fittingen. Zo lang alles op internet te koop is zal het niet veel beter worden. Wanneer grijpen de ketelfabrikanten eens in?
Dit maak ik meestal een keer per maand mee in Rotterdam
Opdrachtgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten
Als ik het moet oplossen zijn ze aan de beurt
Waarom kan en mag dit nog!? Het is een gek landje
Ja, maar Techniek Nederland heeft er wat op gevonden, de CO certificering! Not!
Wanneer komt er “gewoon” (ja net als vroeger….) en eindkeuring. Ketel hangt, dan keuring en dan pas werking. (Heeft ook nadelen, alleen wel beter voor de Markt)
Gelijk doen terug naar de goeie oude tijd 100% mee eens, alleen gaan die knurfte van essent dit dan doen, en daar gaat het dan fout want dan komen die van Kempkes en das ook een grote ramp.
En 15mm cv-leidingen is dik genoeg…
Een grote schandelijke knoeiboel. Bij ons in België moet moet alles gekeurd worden door een erkend controle organisme wat perfect verloopt. Ingeval van zelfknoeierij ben dus ook niet verzekerd. Dit is jammer genoeg ook weer het werk van zogenaamde zelfstandige. Die komen bij mij niet over de vloer.
Ik ben al decenniums lang een zelfstandige met vakdiploma’s en erkening bij InstalQ.
Maar als digibeet ben ik straks wel uitgerangeerd.
Dit heb ik in de 45 jaar zoveel meegemaakt dat ik nu nog niets vreemd van opkijkt